ניהול מועדון לקוחות

מועדון לקוחות חכם

ניהול מועדון לקוחות בעידן החדש

בשנים האחרונות נכנסו לחיינו אפליקציות וחידושים שלא אחת גרמו לנו לתהות איך בעצם הסתדרנו קודם בלעדיהם: אפליקציות ניווט, תשלום וארגון הן רק חלק מאותם פיתוחים ששינו את חיינו, ועם זאת נראה שבהרבה תחומים אחרים אנו עדיין לא מורגלים לחשוב מחוץ לקופסה, והרגלים השואבים מאיתנו זמן רב מדי, לעתים עוד נראים לנו חיוניים ובלתי נמנעים, למעשה בלי כל סיבה מוצדקת. כזו למשל היא הפעולה הסיזיפית וההדרגתית של ניהול מועדון לקוחות, שעם השנים רק נעשית מורכבת ומתישה יותר עבור הלקוח הממוצע, והרבה פעמים מבלי שהוא ישים לב לכך.

האם יש דרך אחרת לשלוט במידע?

אין למעשה סיבה אמתית שלא לנהל מועדון לקוחות בצורה יעילה וטובה יותר ממה שמוכר לנו היום; הרי פעולות כמו ריכוז מידע במקום אחד, כניסה מאובטחת אחידה והתאמת מבצעים באופן אישי לכל אדם אינם רעיונות חדשים, אלא שמחמת ההרגל, כאשר אנו חושבים על ניהול מועדון לקוחות איננו מקדישים מספיק תשומת לב לעובדה שהפעולה הזו דורשת מאיתנו זמן ולעתים גם הרבה בלבול, וזאת אפילו מבלי להזכיר את העובדה שמבצעים טובים עשויים להתפספס סתם כך, פשוט מפני שהם לא הגיעו אלינו. האם לא הגיע הזמן לחשוב על צורת ניהול מועדון לקוחות חכמה יותר?

nirazo

איך מזניקים ניהול מועדון לקוחות קדימה?

נהוג לומר שהרגלים קשה לשנות, אך ברגע שנכנסים לתמונה קריטריונים כמו טכנולוגיה ונוחות, השינויים מתרחשים בתוך דקות ממש. חשבו למשל על אפליקציה ייעודית שתבצע ניהול מועדון לקוחות חכם, שבה אלגוריתם יבצע את כל הפעולות שפורטו למעלה: ריכוז כל כרטיסי המועדון והסיסמאות לאזור אישי אחד (ודיגיטלי), קבלת מידע רלוונטי לכם בלבד – ובהתאם לכך קבלת עדכון בזמן אמת בנוגע להטבות השונות, בלי ספאם ובלי פרסומות לא שימושיות. כך הופך התחום הכולל של מועדון לקוחות ליעיל, מהיר ובעיקר מושכל יותר, באופן שחוסך זמן וטרחה רבה.

מה יש לעסקים להרוויח מזה?

ניהול מועדון לקוחות חכם הוא למעשה פתרון שימושי ומשתלם לכולם, ללקוחות וגם למעסיקים: הרי אין מותג או בית עסק שלא ישמח להנגיש מבצעים מיוחדים ללקוחותיו המועדפים, ובדרך נעימה שתרכז הכל יחד מבלי לגבות עלויות פרסום גבוהות. מותגי ענק המחזיקים בכרטיסי אשראי מיוחדים, מועדונים המחזיקים בשיטת צבירת נקודות, ואפילו עסקים קטנים המעניקים מתנת יום הולדת פעם בשנה – כולם יכולים ליהנות מאפליקציית ניהול מועדון לקוחות ייעודית, שתבטיח ללקוח עסקאות משתלמות עבורו, על סמך ניתוח הרגלי הקניה האישיים והייחודיים לו בלבד.

יעילות שמתורגמת לחסכון

מבצעים ומוצרים חד פעמיים אינם חייבים להיות עוד נחלתם של ה"משוגעים לדבר", וגם מי שלא רוצה לנבור שעות ארוכות באתרים על מנת לחלץ מידע, יכול לקבל מיידית את המידע הנוגע לו אישית. ניהול מועדון לקוחות המבוצע על ידי אלגוריתם חיצוני למעשה מבטיח שלקוח מעוניין לא רק ייחשף למבצעים העשויים להיות קריטיים עבורו, אלא שכל עוד הוא עושה שימוש תדיר באפליקציית מועדון לקוחות חכמה, מובטח לו חסכון שיטתי וקבוע, גם לאורך שנים. הגיע הזמן שגם פעולות הנחשבות לספציפיות כמו ניהול מועדון לקוחות יעברו "מיקור חוץ" בדיוק כפי שנעשה באפליקציות לארגון לוח הזמנים האישי, חיפוש טיסות חכם או כל אפליקציה ייעודית שמטרתה ארגון וחסכון.