מועדון צרכנות VS מועדון לקוחות

מועדון צרכנות VS מועדון לקוחות

מועדון צרכנות VS מועדון לקוחות, מה עדיף? ומה ההבדל?

בהרבה תחומים הקשורים לשגרת היומיום, ובמיוחד קניה וצרכנות, נעשה לא אחת שימוש במושגים שחלחלו לשפת היומיום מהעולם המקצועי, וזאת מבלי שנכיר אותם לעומק. וכך, ביטויים ומושגים חשובים עשויים לאבד ממשמעותם, או שפשוט קיים ביניהם בלבול. דוגמה מצוינת לכך היא ההבדל המהותי בין המושג מועדון לקוחות לבין מושג שנשמע דומה אך מתייחס לדבר מעט שונה – מועדון צרכנות. אז מהם בעצם ההבדלים בין השנים, והאם יש לכך משמעות עבורנו הלקוחות?

מועדון לקוחות

בבסיסו הפשוט, מועדון לקוחות הוא מה שרובנו מתכוונים אליו כאשר אנו מדברים על הטבות פרימיום למי שקונה הרבה בחנות (בנוסח "הנוסע המתמיד"), או למי שנרשם לשירותי הפרסום השונים כדוגמת ניוזלטר, הודעות SMS וכיוצא בזה – לפעמים בתשלום דמי חברוּת ולפעמים לא. העקרון הבולט שיש לזכור בדיון על מועדון לקוחות חכם הוא, שמדבור בהטבות הניתנות בבית עסק אחד בלבד, ולכן על פי רוב מספר הלקוחות בו יהיה מצומצם מבחינה מספרית, אם כי תמיד ישנם יוצאי דופן כמו מותגי הענק מתחום האופנה ודומיהם.

nirazo

מועדון צרכנות

מועדון צרכנות נשמע על פניו מאד דומה למועדון לקוחות, אך כפי שניתן כבר לנחש, הוא מציע קשת רחבה יותר של אפשרויות למימוש ההטבה – בכמה בתי עסק. אותו מימוש במסגרת מועדון צרכנות יכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים, כאש בין המרכזיות נמנות הנפקת כרטיס אשראי ייעודי ונפרד, צבירת נקודות, הענקת תווי קניה ועוד. מועדוני צרכנות יכולים להיות מבוססים על דמיון בין השירות הניתן בבתי העסק והמותגים (כמו למשל רשתות אופנה, איפור וטיפוח), והם יכולים להיות מותאמים גם לקהלי יעד דומים – כמו למשל מורים, אנשי בטחון, רופאים וכדו' – שהרבה פעמים נזקקים לשירותים דומים מתוקף עיסוקם המשותף או מצבם האישי, ולכן ההטבות כאן יהיו לרוב מותאמות להרגלי קניה ספציפיים זו באופן מיוחד.

אז מה עדיף?

כמובן שאין "מלחמה" כלשהי בין שני סוגי המועדונים, וכל בית עסק מחליט מה נכון יותר עבורו – הטבות לחברים במסגרת מועדון לקוחות פרטי ואינטימי, או האפשרות לחבור לבתי עסק נוספים במסגרת מועדון צרכנות, כאשר ההחלטה תילקח בדרך כלל בהתאם לשיקולים פנימיים נוספים, שעל פי רוב אינם נוגעים ללקוחות (כמו דמי השתתפות של העסק בתכניות השונות, חשיבה על תכנית המועדון שהכי תתאים לקהל הספציפי של החנות, ועוד).

מהי המשמעות של סוג המועדון עבורנו?

מבחינתנו הלקוחות, כדאי לדעת שלכל סוג מועדון יש יתרונות משלו וראוי לשים לכך לב, בעיקר כדי לממש את ההטבות הניתנות בכל אחד מהמועדונים בצורה הטובה ביותר. כך למשל, במסגרת מועדון לקוחות פרטי תוכלו לקבל מידע ספציפי הנוגע לחנות שאתם אוהבים, ובהתאם לכך גם בנוגע לפריטים ספציפיים שעשויים לעניין אתכם במיוחד, כך שהסיכוי שאכן תקבלו הנחה על מה שאתם אוהבים הוא גבוה מאד. מלבד זאת, חוויית הקניה במסגרת מועדון לקוחות תהיה לרוב אישית, ביתית ואקסקלוסיבית יותר – משום שאתם למעשה הופכים להיות לקוחות מועדפים של החנות, על כל המשתמע מכך. במסגרת מועדון צרכנות לעומת זאת, ההטבות שתקבלו יתקיימו כאמור בכמה בתי עסק או מותגים, ובעזרת ניהול נכון של כרטיס המועדון שברשותכם תוכלו "לבנות" לעצמכם תכנית צרכנית כוללת, המותאמת אליכם לאור שלל ההצעות הקיימות, וזאת בעיקר על ידי קניה קבועה בבתי עסק ספציפיים, וכמובן גם באמצעות צבירת הנקודות.