ניהול מועדוני לקוחות באפליקציה

ניהול מועדוני לקוחות באפליקציה

ניהול מועדוני לקוחות באפליקציה – חדש בעולם הצרכנות

מועדוני לקוחות קיימים אמנם כבר שנים רבות, ויחד עם זאת, נראה כי לא הרבה התחדש בתחום מאז קם המועדון הראשון; לקוחות עדיין מצטרפים על ידי מילוי טופס ידני בקופה, עדיין נושאים בארנקם כרטיס פלסטיק שלא מספק להם למעשה שום מידע בעל ערך מעבר לשם המותג אליו הצטרפו, והם עדיין אינם זוכרים מתי מסתיימת חברות המועדון שלהם או מסוגלים לבדוק/להאריך אותה באופן עצמאי. מה המשמעות של זה? פחות ביקורים של חברי המועדון בחנויות הרשת, פחות מימוש הטבות ומבצעים, פחות מרשרשים בסוף החודש לבעל העסק.

לשם מה לנו בכלל מועדון לקוחות?

אם נבחן לרגע את המטרה העיקרית בהקמת מועדון לקוחות, נבין כי בסופו של דבר מדובר בחיזוק הקשר בין הלקוח למותג. בעלי רשת קמעונאית כלשהי ירצו להקים ולנהל מועדון לקוחות כדי לחזק את הנאמנות של הקונים למותג, לפרסם ללקוחות שלהם מבצעים והטבות שיחזירו אותם שוב ושוב לחנות, ובמילים אחרות, ליצור תקשורת אפקטיבית שתוביל להגדלת המחזור החודשי ולשיפור חווית הקנייה של הלקוח הנאמן. אך האם המטרה הזו אכן מושגת בדרך בה מקיימים ניהול מועדון לקוחות או מועדון צרכנות היום? כנראה שכן, אך די בטוח שלא במידה שהיא יכולה להיות. הרי איך ניתן להחזיר לקוח לחנות ולגרום לו לממש הטבות אם הוא כלל איננו זוכר אם ומתי הצטרף למועדון?

nirazo

ניהול מועדון לקוחות באפליקציה – הדבר הבא

אז מה ניתן לעשות כדי להוציא יותר ממועדון לקוחות? ראשית נפטרים מכרטיס הפלסטיק המיושן, ומתחילים לנהל את מועדון הלקוחות במקום שבו הקונים מבלים הכי הרבה זמן – בנייד! החל משלב ההצטרפות למועדון ועד למימוש קופונים וקבלת מבצעים חמים בדיוק כשהלקוח בסביבת החנות.

מה זה אומר הלכה למעשה? שאם עד היום לקוחות מילאו טופס נייר בקופה אותו נציגי הרשת נאלצו להזין ידנית למחשב (ועל הדרך לטעות בהזנת מספר הטלפון של הלקוח או בתעודת הזהות שלו), עם ניהול מועדוני לקוחות באפליקציה מצטרפים למועדון בקליק מהנייד. כל אחד יכול להצטרף למועדון מהבית, בלי להזדקק לנציג שירות ובלי להגיע פיזית לחנות. כל מה שיידרש מבעל העסק יהיה לגבש תכנית חברות מועדון משתלמת לקונים, שתכלול תמריץ אטרקטיבי להצטרפות שיביא אותם להוריד את האפליקציה לנייד, כדי להתחיל להיחשף למבצעים החמים במסגרת החברות במועדון.

מבצעים רלוונטיים בזמן ובמקום הנכון

מרגע צירוף לקוח חדש למועדון, כל שיגור ההטבות והמבצעים נעשה בצורה סופר יעילה וחסכונית בזמן. בעלי העסק זוכים לשגר הטבות באוטומציה, לתזכר את הלקוחות לגבי קופונים, לשלוח מבצעים מבוססי מיקום, לקבל רכישות דרך האפליקציה ועוד כל כך הרבה. והלקוחות? מקבלים הודעות ותזכורות על מבצעים בדיוק בזמן ובמקום הנכון, בוחרים רק את מה שמתאים להם לקבל, מאריכים בעצמם את תוקף חברות המועדון שלהם, מצטרפים מהנייד והכי חשוב – זוכרים תמיד את המותג ושומרים אותו קרוב לליבם!