איך מרוויחים כסף מקבוצה בפייסבוק?

איך מרוויחים כסף מקבוצה בפייסבוק?

ניהול קבוצה בפייסבוק למטרות רווח 

הקמתם קבוצה בפייסבוק. ממש כמו הורים גאים, ליוויתם אותה מרגע הלידה, ראיתם איך היא מתפתחת, גדלה ונעשית עצמאית בשטח. הטראפיק בשמיים, יש לכם עשרות אלפי משתמשים והגיע הזמן שתכירו בעובדה המשמחת: יש לכם ביד פוטנציאל עסקי לא מבוטל. רוצים להרוויח כסף מקבוצת הפייסבוק המצליחה שלכם? כך תעשו זאת נכון.

השלב הראשון: להבין מה יש לכם ביד

מימוש הפוטנציאל העסקי של קבוצת פייסבוק יכול להיעשות בכמה דרכים, אך הדבר הראשון שחשוב להבין, לפני הכל, הוא שיש בידיכם נכס של ממש. חשוב מאוד כבר בשלב הראשון למפות את קהל היעד שלכם, ולהכין תמצית נתונים אודות הקבוצה – היקף הקבוצה, חלוקה לסגמנטים, פילוח קהלים, דוגמאות לפוסטים עם רמות מעורבות משמעותיות, תובנות וסטטיסטיקות (Group Insights) על רמות המעורבות והכי חשוב – שאלו את עצמכם – מה "עובד" ומניע לפעולה את חברי הקבוצה – דבר שיעזור לכם להבין איזה מוצרים חברי הקבוצה ישמחו לקבל כהטבה. לאחר שעשיתכם זאת – זה הזמן להבין שיכולת לחשוף מידע פרסומי בכל יום לכמות לא מבוטלת של גולשים יכול להיות שווה לכם כסף ואתם יכולים לנצל זאת לטובתכם ולהקים מנגנון הכנסה מניב – מועדון צרכנות שישמש את חברי הקבוצה, יעניק להם הנחות ויגרום להם להיות אפילו יגביר את רמת המעורבות (Engagement) של חברי קבוצת הפייסבוק.

nirazo

עמלות, גבירותי ורבותי, עמלות!

אחד המודלים העסקיים הנפוצים ביותר להשגת רווח מקבוצת פייסבוק הוא גזירת עמלות, בשתי דרכים:

  1. אחוז מתוך המכירה

אתם פונים אל מותג או בעל עסק מסוים ואומרים לו בזו הלשון: "הי חבר, בקבוצת הפייסבוק שלנו העוסקת ב____ ויש בה 65,000 חברים. אנחנו מאפשרים להציע לחברים הנחה מסוימת על המוצר שלך ובכך לחשוף ולקדם אותו ואת העסק שלך?". סביר להניח שבעל העסק לא יתנגד לחשיפה הזו, ואתם תרוויחו עמלה על כל מכירה – והנה יצרנו Win Win WIn Situation – חבר הקבוצה קיבל הטבה/הנחה, בעל העסק קיבל חשיפה שהוא כלכך מייחל לה, ואתם גזרתם עמלה יפה, כל זאת מבלי לפגוע בחברי הקבוצה, כמובן. חשוב מאוד לעמוד בתקנון של חברת פייסבוק לגבי ניהול קבוצות – אחרת הקבוצה עלולה להענש, על ידי פייסבוק.

קישורים שימושיים: כללי הקבוצות בפייסבוק |  התפקידים בפייסבוק

  1. תכניות אפיליאייט – Affiliate Marketing

כדאי לזכור שמאחורי (כמעט) כל קישור עליו אנחנו לוחצים כשאנו גולשים ברשת, עומד מישהו שהרוויח משהו מכך, על אחת כמה וכמה אם השלמנו את הפעולה שציפו מאיתנו להשלים (לרכוש דבר מה / להשאיר את הפרטים שלנו). כלומר שברחבי האינטרנט כמעט אין קישורים "תמימים", ורבים מהם נושאים כתובת ID מיוחדת. אותו ID המיוחד, הוא זה של האפיליאט -המשווק.

במילים אחרות, ניתן לשתול קישורי אפיליאט בקבוצה שאנו מנהלים, עמוד, אתר אינטרנט או בכל מקום אחר ברשת. כאשר החברים בקבוצה או הגולשים באתר ילחצו על הלינק, הם יועברו לעמוד בו הם ידרשו לרכוש משהו / להשאיר פרטים, וכו. האפיליאט (מנהל הקבוצה או האתר, לצורך העניין), יקבל את העמלה שלו, הקבועה מראש, כשהפעולה תתבצע.

מודל הרווח הזה נקרא שיווק שותפים, והוא לחלוטין אחד מהמודלים הרווחים ביותר שיש לגזור עמלה בצורה נקיה, חלקה ומשתלמת במיוחד לשני הצדדים.

  1. תיווך על הטראפיק

זהו מודל הפרסום הקלאסי. למעשה מדובר בהעלאת תכנים בקבוצה – בצורה שהיא טבעית ולא פורמלית, כשמאחורי הקלעים, התכנים הללו הם למעשה ממומנים. למשל, נוכל לפתוח בדיון בנושא חיתולים בקבוצה שעוסקת בגידול תינוקות, ולשווק, אגב דיון ובצורה לא פורמלית, מותג חיתולים מסוים.

ניהול קבוצה בפייסבוק למטרות רווח

איך עושים את זה נכון?

  1. הולכים בין הטיפות

פייסבוק, שתחיה לאורך ימים ושנים, גוזרת לא מעט חוקים על משתמשיה. אחד מהם הוא איסור על פרסום בקבוצות (לשם כך נועד הדף העסקי). למה אנחנו אומרים לכם את זה? כדי שתדעו שכל פעולה שתעשו בקבוצה, רווחית ככל שתהיה עבורכם, עלולה לגרור אחריה השלכות שמסכנות את הקבוצה. במילים אחרות: תהיו אלגנטיים.

כדי לעמוד בתקנות החברה, ניתן לחשוף את המוצר שאנחנו מעוניינים לקדם באופן בלתי פורמלי וליצור שיח סביב הנושא הכללי – מבלי לבצע מכירה הלכה למעשה. כך לדוגמה, באחת מקבוצות הפייסבוק הפעילות בישראל המונה למעלה מכ-10 מנהלים (!), נוצר שיח ער במיוחד סביב הסוגיה המרתקת: מהו שמן לשימון צירים. את השיח הקבוצתי לא התחילו מהסוף ומהצגת המוצר הנמכר, אלא דווקא מפיתוח דיון על הצורך שיש בשמן כזה. כך, דרך פרסום סמוי, נקי ואלגנטי – נחשף המוצר המדובר בהקשר תמים לחלוטין, ולא מעט גולשים רכשו אותו. זה בדיוק מה שאתם רוצים לעשות בקבוצה שלכם – לשמור על האופי הקהילתי ולייצר שיח פורה. פייסבוק, אתם יכולים להיות בטוחים, יאהב אתכם כך יותר.

  1. מקימים מועדון צרכנות לניהול הקבוצה

הקבוצה שלכם ממשיכה להיות פעילה ואתם ממשיכים לנהל אותה ביד רמה – אך כעת, יש לכם גם לא מעט מזומנים דרכה. כדי שלא להעבור על חוקי הפייסבוק ולהיות חשופים לקבלת עונש, וכדי לקדם ולייעל את תהליך ניהול העמלות והתזרים הכספי וכדי להבטיח שחברי הקבוצה שלכם נחשפים לכל ההטבות שהשגתם עבורם – מומלץ לרכז את כולם במועדון צרכנות אחד, הדרך המתקדמת ביותר לעשות זאת הוא באמצעות אפליקציה לניהול מועדון לקוחות. הטבות לסטנד אפ, בתי קפה, קורסים או כל הטבה אחרת שהספק הציג בקבוצה תתנהל דרך המועדון (אפילו מימוש קופונים דיגיטליים וניהול כרטיסיה דיגיטלית מתאפשרים באמצעות האפליקציה), וחברי הקבוצה יוכלו להיכנס לאפליקציה בכל רגע נתון ולצפות בכל מה שמעניין אותם. מיותר לציין כי זהו מועדון סגור המיועד רק לחברי הקבוצה, מה שהופך את ההרשמה אליו לאקסלוסיבית הרבה יותר!

  1. מקימים אתר המשכי לחברי הקבוצה

ממש כמו מועדון הצרכנות, תוכלו להקים אתר ייעודי, בו ירוכזו כל ההטבות בצורה מסודרת. איך עושים את זה לא רק מסודר, אלא גם חכם? כדי שתוכלו להרוויח מהרכישות המתבצעות דרך האתר וכדי להבטיח שבעל העסק מולו אתם עובדים ידע שחבר הקבוצה שלכם הגיע דרכו – תוכלו להשתמש גם כאן בתכניות האפליאט ובנוסף להטמיע באנרים פרסומיים של גוגל אדסנס (רשת השותפים של גוגל). בנוסף, תוכלו להחליט על מבצעים מסוימים הזמינים רק לחלק מחברי הקבוצה, מבצעים מיוחדים ועוד – אחרי הכל, אתם השליטים של הנכס הדיגיטלי הזה כעת!