קופונים דיגיטליים

כל מה שרצית לדעת על קופונים דיגיטליים

קופונים דיגיטליים – החופש לממש!

אחרי כותרת מלאת פאתוס שכזו (ככה זה כשאנחנו ממש מתלהבים מפריצת דרך טכנולוגית) – אנחנו חייבים לכם הסבר. אז בלי הקדמות מיותרות ובילד אפ מוגזם –

קבלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על עולם הקופונים הדיגיטליים (ולמרות שאמרנו בלי בילד אפ: תכל'ס, זה GAME CHANGER רציני!).

nirazo

הרהורים על קופונים

הקופון, כך נראה, היה חלק מתרבות הצריכה שלנו מאז ומעולם. אותו שובר הנחה נחשק התחיל את דרכו, כך על פי ויקיפדיה, במאה ה-19 (!), כשהוא מציע כוס קולה חינם לכל מי שמציג שובר מבצע ייעודי.

מאז ועד היום המבצעים השתנו, המאה ה-19 נותרה הרחק מאחור והטכנולוגיה פרצה לחיינו בסערה – אך דבר אחד נותר רלוונטי גם היום: אנשים אוהבים מבצעים.

הבשורה – קופון דיגיטלי

ומה עושים כשאוהבים? יפה מאוד, מבזבזים! הקופונים נוצצים אלינו מבין דפי העיתונים, על גבי פליירים מזדמנים, חוברות מבצע של מועדוני לקוחות ובשנים האחרונות גם דרך הודעות SMS.

הלקוחות שלנו, כבר סיכמנו, אוהבים מבצעים. אבל אם יש דבר שהם אוהבים כמעט כמו הנחה עסיסית – זה נוחות. כאן בדיוק נכנס לתמונה הקופון הדיגיטלי.

אז איך זה עובד?

הקופון הדיגיטלי משלב בין שתי האהבות האלה בדרך גאונית במיוחד, כשהוא מציע ללקוח לממש את הקופון ישירות במסגרת אפליקציה לניהול מועדון לקוחות, באמצעות סריקת קוד ייחודי.

יצרני המוצרים יכולים להציג קופונים למוצרים נבחרים בממשק ניהול יעודי ולדוור אותם באמצעות הודעות Push (הודעות הנשלחות דרך האפליקציה ואף הודעות מבוססות מיקום, ולא בהודעת SMS) ללקוח.

כעת הקופון "יושב" בתוך האפליקציה, הלקוח יכול לצפות בו בכל עת, לשמור אותו בחשבון שלו – ולממש את ההנחה שהקופון מקנה במעמד הקניה. זהו הליך קצר ותכליתי (שניה אחת לכל היותר…)

שלא מאריך את זמן הקופה כלל, להיפך – חוסך בכוח אדם. וזוהי תורת הקופונים הדיגיטליים על קצה המזלג.

קופונים דיגיטליים

למה זה טוב לספק?

  • המימוש מתבצע בזמן אמת – ומתקבל מידע בזמן אמת על השימוש שעושים הלקוחות בקופונים שלהם – כמה מימשו? באילו אזורים בארץ? כמה קופונים נותרו למימוש?
  • הפקת נתונים לקידום מכירות – קבלת הנתונים בזמן אמת מאפשרת ניתוח קל ופשוט של הרגלי הצריכה של רוכשי הקופונים, וניתוח הנתונים שהתקבלו לטובת ייעול עתידי והגדלת המכירות
  • הבנת התנהגות צרכנים – מדוע מבצע אחד "עף" והשני "זוחל"? מה הולך טוב יותר? הבנת התנהגות הצרכנים תאפשר לספק לערוך מעקב בכל עת ולשנות אסטרטגיה בהתאם
  • ALL IN ONEהמידע נאגר בענן והספק אוגר את כל המידע – ממקום אחד.

    אין צורך לפזר את תקציב הפרסום בעיצוב, מיתוג, הדפסה והפצה, אלא הקופונים נמצאים במקום מרוכז אחד (ומאפשרים גם ללקוח לשלוף אותם בכל רגע נתון).

  • מיתוג מתקדם כחברה טכנולוגית – כשספק עובר לערוץ הקופונים הדיגיטליים, הוא משדר קדמה טכנולוגית, שקיפות ונכונות להיות במקום בו הלקוחות שלו נמצאים,

    מה שמגביר את הנאמנות אצל הלקוח ובסופו של דבר, מעלה את אחוזי ההמרה.

  • זמן קופה מתקצר – תהליך מימוש הקופון פשוט ומהיר ולכן חוסך כוח אדם יקר. לא זו בלבד, אלא שגם זמן הקופה מתקצר!

למה זה טוב ללקוח?

  • נוחות ונגישות – נוחות שווה כסף. הרבה כסף. תגרמו ללקוחות שלכם להגיע ל"תכל'ס" בלי לעבור מספר תחנות בדרך ותפשטו את התהליך – כך תרוויחו רכישות נוספות.
  • כל הקופונים במקום אחד – בטיסמו הלקוחות יכולים לראות את כל הקופונים מכל מועדוני הלקוחות שלהם במסך אחד. קל, פשוט ובעיקר יגרום להם להגיע אליכם מהר יותר.
  • תזכורות שוטפות – איך נדאג שהלקוח לא יאבד קופון ששמר? המערכת תזכיר לו מתי מועד התפוגה של הקופון מתקרב ותדאג שזכות המימוש לא תאבד

    (אנחנו רוצים לראות איך הפתק המקופל ששמרתם בארנק עושה את אותו הדבר… J)

מבצעים על קולה, אמנם, נשמעים מצוין גם בשנת 2018 – אך הם נראים הרבה (הרבה!) יותר טוב כשהם מסתכלים עליכם מבעד לאפליקציה!

קראו גם על קידום בגוגל