הודעות מבוססות מיקום

הודעות מבוססות מיקום באפליקציה – הדור הבא של הדיוור הישיר

דיוור מבוסס מיקום באפקליציית מועדון לקוחות

אבי הולך ברחוב להנאתו, שורק שיר לכת עליז ופתאום הטלפון שלו מתחיל לרטוט. הוא מביט בהודעה המוצגת על המסך ומיד מכניס את הטלפון לכיס, מסתובב, ומתחיל ללכת בכיוון ההפוך. כמה דקות אחר כך הוא יוצא מרשת אופנתית עם שקיות חדשות ונוצצות, מבסוט מההודעה שקיבל – ושהביאה אותו לרכוש מוצרים חדשים במחיר אטרקטיבי במיוחד. איך זה קרה? מהי ההודעה שקיבל? ואיך אתם, כבעלי עסק, יכולים להשיג את אותו האפקט? הכירו את הדור הבא של הדיוור הישיר.

רגע לפני: מה היה לנו עד עכשיו?

ערוצי הדיוור הישיר הם פלטפורמת שיווק פופולרית במיוחד, העומדת לרשות כל בעל עסק או מותג המעוניין להציג את שירותיו באופן בלתי אמצעי לקהל לקוחות ייעודי. שני ערוצי דיוור ישיר המוכרים והנפוצים ביותר הם הניוזלטר והסמס, אליהם הצטרף גם שירות "פוש נוטיפיקיישן". הנה סקירה קצרה, על קצה המזלג, של שלושת השירותים:

nirazo

1. ניוזלטר

הניוזלטר הוא מסר מקוון הנשלח מטעם ארגון, מותג או חברה מסוימת, בה הם כוללים מידע מעודכן, חדשות על הנעשה בארגון, פעילויות, מבצעים ועוד. לרוב ישלח בדואר האלקטרוני. אין ספק שזוהי דרך מצוינת לתת מידע חדש ללקוחות (שנרשמו, כמובן, מבעוד מועד לניוזלטר). אך עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שפעמים רבות הניוזלטר שהשקעתם בו כל כך – לא באמת מגיע ליעדו. לעתים הוא ימצא את דרכו לתיקיות הספאם השונות (כמו למשל "קידומי מכירות") ולא פחות חשוב, המייל מגיע בתזמונים שונים, לא תמיד נוחים לקורא (נניח – אמצע הלילה, או כשהלקוח בדיוק אחרי רכישה גדולה / במצוקה כלכלית נקודתית). התוצאה: התזמון הלא רלוונטי בשילוב עם ניתוב טבעי של המייל לתיקיות הספאם גורם לכך שלא מעט גולשים מפספסים את המסרים שעמלתם עליהם.

2. הודעת SMS

הודעת SMS למטרות עסקיות במסגרת ניהול מועדון לקוחות הפכה לאחד הכלים השיווקיים הפופולריים ביותר, בה עושים שימוש מגוון רחב של חברות ובתי עסק. על אף האטרקטיביות שבעניין (תפוצה רחבה, מסר ממוקד, מגיע ישירות לנייד ועוד) – עבור רובנו, תיקיית ההודעות בנייד היא שם נרדף לספאם. אם אתם רוצים להעניק למותג שלכם תדמית מכובדת – לא תרצו שהמסר השיווקי שלכם ישב באותו המקום יחד עם הודעות להלוואה מהירה, נכיון צ'קים או הודעות רשמיות מחברת החשמל.

3. Push Notification (או לחובבי העברית הצחה: הודעות דחיפה)

הודעות ה"פוש" הן שלב נוסף וחשוב באבולוציה של הדיוור האישי הישיר. ברגע שלקוח מוריד את האפליקציה שלכם, הוא נשאל האם לאשר שליחת מסרים אליו – מרגע שאישר, הוא נותן אור ירוק למשווק לשלוח אליו מסרים שיווקיים ולעודד את השימוש באפליקציה. זרם המכירה הרבה יותר מהיר ומיידי – ההודעה מגיעה מתוך האפליקציה, וכשנכסים אליה – מנותבים ישירות אל קודש הקודשים השיווקי שלכם.

דיוור ישיר

גולת הכותרת: הודעות באפליקציה מבוסס מיקום

זוכרים את אבי, מתחילת הכתבה? הגיע הזמן לחשוף בפניכם את סוד ההצלחה השיווקית של ההודעה שקיבל: היא הייתה מבוססת מיקום.

ברגע שהמערכת מזהה שאבי, חבר המועדון, נמצא ליד החנות – היא שולחת לו הודעה המכילה מסר שיווקי אישי. אבי חייב להיות במרחק של רדיוס מסוים מהמקום, והמסר שהוא מקבל משתנה בהתאם לבחירה השיווקית של המפרסם – הנחה, מבצע מיוחד או כל זרז אחר (בדמות מידע ויזואלי-אינפורמטיבי) שיגרום לו לרצות לפסוע כמה מטרים ולממש את ההטבה.

לא רק שההטבות והדיוורים בשיטה הזו הם מהירים ויעילים יותר, הם נעשים בטיימינג המדויק בו אחוזי ההצלחה הפוטנציאלים הרבה (הרבה!) יותר גבוהים והתוצאה היא יחסי המרה גבוהים במיוחד.

למעשה, זוהי שיטה המשלבת את הטוב שבכל העולמות – גם מידע שיווקי, גם כזה שמגיע באופן "סטרילי" יותר דרך אפליקציה לניהול מועדון לקוחות, והכי חשוב: מידע הנשלח רק כשחבר המועדון נמצא ליד המקום.