פייסבוק vs מועדון לקוחות

עמוד פייסבוק VS מועדון לקוחות

עמוד פייסבוק או? מועדון לקוחות?

האם כדאי לנהל מועדון צרכנות בפייסבוק?

שתי הפלטפורמות מציעות תקשורת בלתי אמצעית עם הקהילה, בשתיהן ניתן לפרסם מבצעים והטבות ואם תתנהלו נכון – שתיהן יכניסו לכם כסף. אך מה בכל זאת ההבדלים בין ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק לבין מועדון לקוחות בטכנולוגיה מתקדמת? והיכן כדאי לכם לנהל את מועדון הלקוחות שלכם?

משחקי שליטה

קבוצה בפייסבוק, מצליחה ככל שתהיה, עדיין נחשבת ליישות משפטית שלא נשלטת על ידכם. אמנם תוכלו לקבל נתונים ברמה הקולקטיבית של הקבוצה (כמה משתמשים יש בה, כמה נכנסים אליה בזמן נתון, כמה פוסטים מעלים בה ועוד) – אך הם הללו נשארים במחוזות הסגמנט הכללי ולא נותנים לכם אינפורמציה פרטנית על כל יוזר. לא זו בלבד, אלא שהנתונים שאספתם לא יכולים לשמש אתכם בפלטפורמות אחרות. אין לכם אפשרות לייצא את המידע הנאגר או לעשות בו שימוש. הוא נשאר בגבולותיה של פייסבוק ותכל'ס – לא באמת שייך לכם.

nirazo

הקשר לקהילה

אחת ממטרותיה העיקריות של קבוצת הפייסבוק שלכם היא לאפשר תקשורת פתוחה ומיידית בין חברי הקבוצה – וביניכם (האדמינים) לביניהם. בעוד שבמועדון לקוחות מתקדם, שמנוהל באמצעות אפליקציה לניהול מועדון לקוחות, תוכלו לעשות זאת בקלות ובאופן בלתי אמצעי, בפייסבוק הדבר נעשה מאתגר יותר. מאחר ואין קמפיין ממומן המאפשר לשלוח הודעות ישירות לחברי הקבוצה, כל שניתן לעשות הוא להעלות פוסט ולקוות שכמה שיותר אנשים יחשפו אליו. אפשר להגביר את החשיפה באמצעות קמפיין ממומן, כמובן, אך עדיין – אין אפשרות לפנות בדיוור ישיר – ישירות לחברים מסוימים מהקבוצה ברמה הפרטנית.

מועדון לקוחות שמותאם לעסק

מדידת ערך

השגנו הטבה מעולה לחברי הקבוצה ופרסמנו פוסט בעניין. מכאן אנחנו מקווים שהיא תפעל את פעולתה וכמה שיותר גולשים יחשפו אליה. אבל בעצם, איך נדע כמה חברים מימשו את ההטבה? איך נגלה מהו קצב המכירה? כיצד נקבל אינפורמציה על ה"שורה התחתונה" של ההטבה שפרסמנו? פרסום הטבה דרך קבוצת פייסבוק לא מאפשר לנו לקבל נתונים כאלה – וכשמנהלים קהילה או מועדון צרכנות, חייבים לקבל אותם. אנחנו רוצים לדעת מה עבד, מה לא, מה נחשב ללהיט ומה נמכר פחות טוב, כדי שנוכל להתייעל, להפיק לקחים, להבין כמה השקענו ומה יצא לנו מזה ובסופו של דבר – להתאים את המוצרים באופן מקסימלי לחברי הקבוצה (מה שיגרום להם להישאר בה) בפעם הבאה.

מועדון לקוחות שמותאם לבעל העסק

לעומת זאת, מועדון לקוחות בטכנולוגיה מתקדמת, יתן לכם את החירות לנהל את ענייני המועדון שלכם באיזה אופן שאתם רוצים. הקבוצה שהקמת שייכת לכם, אתם יכולים לראות את הפרטים האישיים של כל אחד מחברי הקבוצה ולבחור עם מי אתם רוצים לדבר ואל מי אתם רוצים לפנות. מעוניינים לחשוף הטבה מסוימת רק לקבוצה ספציפית בתוך החברים? אפשר! רוצים לפנות אל כולם? הודעת PUSH תשלח מיד אל הסמרטפון של חברי המועדון. רוצים לאסוף את הפקלאות ולעבור למקום אחר? לא כדאי לכם, אבל אם בכל זאת תרצו – הנתונים שאספתם בתהליך הגיוס של חברי הקהילה נשארים שלכם, לא משנה באיזה כלי תבחרו להשתמש.