כמה עולה להקים מועדון לקוחות

כמה עולה להקים מועדון לקוחות היום? תתפלאו

קיימים סוגים רבים של מועדוני לקוחות, החל ממועדוני לקוחות חינמיים המציעים הטבות בסיסיות ועד למועדוני לקוחות "אקסקלוסיביים" המקנים לחברים בהם הטבות ייחודיות ומשמעותיות ביותר. כך או כך, חברות ורשתות רבות תוהות כמה עולה להקים מועדון לקוחות ואילו משתנים משפיעים על כך.

אז כמה עולה להקים מועדון לקוחות?

הקמה של מועדון לקוחות לכשלעצמה איננה חייבת לעלות כסף רב לחברה. במידה ולמשל, מועדון הלקוחות מקנה הנחות קבועות וידועות מראש למספר רב יחסית של חברים, ההקמה עצמה של המועדון לא מצריכה השקעה גדולה מאוד, שכן ההנחות קיימות ופעמים רבות גם מפורסמות בקרב לקוחות שאינם חברי מועדון. אך כאשר מדובר במועדון לקוחות הדורש השקעה רבה יותר בחברי המועדות, בהתאמת ההטבות וכדומה, סביר להניח שהקמתו תהיה יקרה יותר.

nirazo

לפני הכל, הכירו את הלקוחות שלכם

לפני שאתם שואלים את עצמכם כמה עולה להקים מועדון לקוחות, עדיף שתקדישו זמן להיכרות עמוקה עם הלקוחות שלכם, כלומר – מה שהם מצפים לקבל ממועדון הלקוחות. תחום שמירת הנאמנות של הלקוח הוא עולם בפני עצמו, אך חשוב לנו לציין באופן כללי, שכל לקוח מצפה לקבל תמורה מסוימת לנאמנות שלו. בייחוד כאשר מדובר במועדון לקוחות, צריך להתקיים יחס בין התשלום על מועדון הלקוחות לדוגמא, לבין ההטבות שקיימות. זכרו כי כל לקוח יודע היטב להשוות בין חברות שונות כשהוא נדרש לכך ולכן חשוב מאוד לשכנע אותו שכדאי לו להיות חבר דווקא במועדון הלקוחות שלכם.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון: הוצאות פרסום ושיווק

כאשר אתם באים לחשב כמה עולה להקים מועדון לקוחות, אל תשכחו להכניס גם את ההוצאות של שימור הלקוחות לאחר ההצטרפות. במילים אחרות, כמעט כל לקוח היום מחזיק בחברות בכמה מועדוני לקוחות מכל התחומים (ואם לא הוא, אז בן משפחה שלו). לעיתים קרובות, לקוחות חותמים על הצטרפות ואפילו משלמים איזשהו סכום חד פעמי אך לאחר מכן שוכחים ממנו מכיוון שהפרסום או ההטבות\מבצעים אינם מספיק נגישים או בולטים מספיק לעין. אגב, אם  אותו לקוח יחזור לחנות ויגלה שתוקף כרטיס החבר שלו פג, הוא ישקול שנית האם להצטרף שוב משום שבפועל הוא לא השתמש מספיק בהטבות שניתנו לו.

אז כיצד ניתן לייעל את ההקמה של מועדון הלקוחות מבחינה כספית?

השימוש באפליקציה המאגדת בתוכה הטבות ומבצעים של מועדוני לקוחות יכולה להיות פתרון מצוין עבור כל עסק המעוניין לייעל את תהליך פרסום ובכלל, לשמר את הלקוחות בעולם הכל כך תחרותי של מועדוני לקוחות הקמים בלי סוף. בעזרת השימוש באפליקציה, יוכל הלקוח שלכם לקבל את ההטבות המתאימות לו (בין שלל ההטבות שאתם מציעים) ובנוסף, תאפשרו לו להיחשף לפרסומים שלכן באופן הרבה יותר נגיש וקל. זכרו, שגם מצד הלקוחות, קיים אינטרס להיחשף למבצעים שמתאימים להם בצורה קלה משום שמועדון הלקוחות, נועד בסך הכל כדי לסייע להם לחסוך וליהנות מן המוצרים המועדפים עליהם.