הקמה של מועדון לקוחות

כיצד מבצעים בצורה נכונה הקמה של מועדון לקוחות, ומה זה מצריך מאתנו כבעלי עסקים?

הקמה של מועדון לקוחות

מועדוני לקוחות הם אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של השוק המודרני-מערבי. כמעט ואין רשת או חנות, בכל תחום שהוא, שלא מציעה ללקוחותיה הצטרפות למועדון לקוחות כלשהו תמורת הטבות כלשהן. אולם לצד הסוגים השונים של מועדוני הלקוחות והתחרות הרבה הקיימת בשוק, נשאלת השאלה כיצד חברה יכולה להקים מועדון לקוחות והאם בכלל הקמת מועדון לקוחות משתלמת עבור כולם?

המטרה האמתית: נאמנות

מועדון לקוחות הוא בסך הכל עוד שיטה, גאונית אמנם, לביסוס נאמנות של הלקוח. לקוח נאמן זה לקוח שחוזר לרשת\לחנות, מודע לאיכות הטובה של המוצרים ואף מסייע בפרסום באופן עקיף. מועדון הלקוחות מאפשר לרשתות לעודד נאמנות של הלקוח באופן פשוט יחסית, על ידי מתן מחירים נמוכים יותר, פרסום מבצעים והטבות ובגדול, מועדון הלקוחות מאפשר חיסכון כלכלי משמעותי.

nirazo

אז איך עושים את זה נכון?

השלב הראשון בכל הקמה של מועדון לקוחות היא מחקר מעמיק על הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים של הרשת. באופן כללי, קיימים סוגים שונים של מועדוני לקוחות, ביניהם מועדון לקוחות בעל תוקף מוגבל לתקופה (בדרך כלל שנה) או כאלו שלא, מועדון שההצטרפות אליו בתשלום ויש כאלה שבחינם, מועדון שעובד בשיטה של צבירת נקודות ואחרים עובדים בשיטה של הנחה קבועה לכל חברי המועדון בנוסף למבצעים בלעדיים לחברי המועדון, רוב חברויות המועדון מקנות הנחה או הטבה בחודש היומולדת, מועדונים המשתמשים בכרטיס על מנת להזדהות ויש כאלה שלא.. ועוד. כדי לדעת איזה מועדון לקוחות ימשוך את הלקוחות וכמו כן, אילו הטבות להציע לחברים בו, יש צורך להכיר אותם ואת דפוסי הקניה שלהם.

נתון חשוב שיש לקחת בחשבון הוא התחרות שקיימת בשוק. התחרות גורמת לצרכן להיות הרבה פחות נאמן, בייחוד בעידן של היום בו ניתן להשוות בין רשתות שונות וההטבות שמגיעות עם ההצטרפות למועדון הלקוחות.

הפתרון: חזקו את הקשר עם הלקוח

לכולנו נמאס בשלב כלשהו לקבל אינספור מיילים או הודעות לגבי מבצעים. מעבר לכמות הגדולה של הפרסום, אין ללקוח באמת פנאי להתעמק בכל הודעה והודעה ולכן, מומחים מתחום השיווק יודעים ש"החוכמה" כיום היא לנהל מועדון לקוחות המשלב פרסונליזציה – הודעות מותאמות אישית ללקוח ומתן יחס אישי עד כמה שניתן בכל דיוור (נוטיפיקשיין במקרה של אפליקציה), הכולל פרסום הטבות רלוונטיות באופן ספציפי ללקוח כלות במידע אותו אנחנו אוספים לאורך חיי הפעילות של הלקוח. פרסום כזה יסייע בהגדלת הנאמנות של הלקוח, לא רק שהפרסום יספק ערך אמיתי ללקוח, הוא ירגיש שמישהו השקיע מחשבה בהתאמת הפרסום הנשלח אליו, כמו כן, פרסום מותאם יהיה הרבה יותר שימושי (חשוב לשים דגש בעת בחירת הפלטפורמה שבאמצעותה אנחנו רוצים לנהל את חברות המועדון, שכן בחירה מוטעית עלולה לעלות לנו ביוקר).

ועדיף לעשות זאת על ידי אפליקציה

עם האפשרויות הרבות ושאר מועדוני הלקוחות הזמינים עבור הלקוח של ימינו, קיימת תחרות לא רק על ההטבות המשתלמות ביותר, אלא גם על הנגישות אליהן. לכן, קיים צורך למצוא את הדרך הטובה ביותר להבליט את המבצעים שאתם מציעים במועדון הלקוחות וכמובן, להתאים אותן ללקוח. לכן, אפליקציה שיכולה להבליט ללקוח את המבצעים שלכם יכולה לסייע לכם רבות בהקמת מועדון לקוחות טוב. ראשית, אפליקציה כיום נחשבת לפלטפורמה נוחה ונגישה לפרסום, בוודאי שיותר ממיילים או משליחת SMS. שנית, האפליקציה תוכל לסייע לכם להנגיש את המבצעים הרלוונטיים עבור לקוחות ספציפיים, על פי מאפייני הרכישה להם, עניין שכאמור יגדיל את נאמנותם לרשת ויקדם את מועדון הלקוחות בדרך להצלחה.

מועדוני לקוחות הם אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של השוק המודרני-מערבי. כמעט ואין רשת או חנות, בכל תחום שהוא, שלא מציעה ללקוחותיה הצטרפות למועדון לקוחות כלשהו תמורת הטבות כלשהן. אולם לצד הסוגים השונים של מועדוני הלקוחות והתחרות הרבה הקיימת בשוק, נשאלת השאלה כיצד חברה יכולה להקים מועדון לקוחות והאם בכלל הקמה של מועדון לקוחות משתלמת עבור כולם?