קידום אורגני להגדלת הלקוחות

איך לגייס לקוחות חדשים וגם להפוך אותם ללקוחות קבועים

המטרה של כל עסק היא לצמוח ולהגדיל רווחים. בשביל להשיג את המטרה הזו, אתם צריכים להשקיע בצורה נכונה בהרבה תחומים במקביל: שיווק יעיל, קשרי לקוחות איכותיים, שיטת מכירות אפקטיבית, תכנון פיננסי נכון ועוד.

לא מעט עסקים וחברות נוטים להשקיע בגישה של "All In" בתחומים מסויימים בעסק שלהם, על חשבון השקעה בתחומים אחרים. השקעה בתחומים אחדים תוך כדי הזנחת תחומים אחרים שחשובים לא פחות, היא טעות שיכולה למנוע מהעסק שלנו להצליח ולהתפתח, בלי שנשים לב שאנחנו עושים משהו לא בסדר.

nirazo

מבחינתנו, השקענו המון משאבים – אבל עדיין התוצאה לא עומדת בציפיות שלנו.

דמיינו שיש לכם חברה למכירת מוצרי קוסמטיקה. השקעתם חלק נכבד מהתקציב בפיתוח מועדון הלקוחות שלכם בשביל לשמר את הלקוחות שלכם, ועכשיו יש לכם מועדון לקוחות מעולה שכל לקוח שמצטרף אליו הופך להיות לקוח קבוע. הרווח שלכם פר לקוח עלה משמעותית, חברי המועדון קונים אצלכם לעתים קרובות יותר והמבצעים שאתם מפרסמים זוכים להצלחה מסחררת. אתם מרוצים, הרווחים של החברה עלו ונראה כאילו שום דבר לא יעצור את הצמיחה של העסק.

אבל אחרי כמה חודשים, אתם שמים לב שהרווחים נשארים כמעט זהים. אתם שואלים את עצמכם "איך זה יכול להיות?" ולא מבינים למה העסק לא ממשי לגדול. ואז אתם מבינים – אמנם הלקוחות הקיימים שלכם מכניסים לכם יותר, אבל כמות הלקוחות לא גדלה. מה שאתם צריכים עכשיו זה לקוחות חדשים, ואחת השיטות היעילות ביותר להזרמת לקוחות חדשים לעסק שלכם הוא קידום אורגני.

השקעה מאוזנת מביאה להצלחה

כשאתם בונים אסטרטגיה להגדלת הכנסות מלקוחות, אתם צריכים להשקיע בשני תחומים:

1. הרחבת מעגל הלקוחות שלכם, כלומר, למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

2. שימור הלקוחות הקיימים שלכם, כלומר, לקוח מזדמן או חד פעמי ללקוח קבוע.

את שימור הלקוחות הקיימים שלכם, כלומר, אלו שכבר הגיעו אליכם ועשו וצרכו, אתם תעשו עם מועדון לקוחות. מועדון הלקוחות יעזור לכם להמיר לקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים שחוזרים שוב ושוב, שיש להם חיבור למותג שלכם, שמגיעים אליכם לעיתים קרובות יותר ומכניסים לכם יותר כסף.

אבל עכשיו יש דבר נוסף שאתם צריכים לעשות, לא פחות חשוב – הרחבת מעגל הלקוחות שלכם ומשיכת לקוחות נוספים, שאותם תוכלו לצרף בבוא הזמן למועדון הלקוחות שלכם ולהגדיל את המועדון. בגלל שאנחנו חיים בתקופה שכמעט כל החיפושים שלנו אחר מוצרים ושירותים נעשים באמצעות מנועי חיפוש, הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא באמצעות קידום אורגני.

קידום אורגני או SEO (Search Engine Optimization) הוא תחום שמטרתו העיקרית הוא למקם את האתר שלכם במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש כמו גוגל, ולהפוך אותו נוח יותר עבור המשתמשים. בעזרת קידום אורגני איכותי, תוכלו להגיע לעמוד הראשון בגוגל ואפילו למיקום הראשון בתוצאות החיפוש של אנשים שמחפשים מוצרים ושירותים שאתם מספקים. מיקום גבוה בתוצאות החיפוש יביא תנועה לאתר שלכם ויעלה את כמות הגולשים שמגיעים אליכם, שהם בעצם לקוחות פוטנציאליים, שיהפכו בבוא הזמן ללקוחות נאמנים ויצטרפו למועדון הלקוחות שלכם.

מקדם אתר

למה דווקא קידום אורגני?

בהתחשב בכך שרוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מגיעים דרך חיפושים במנועי החיפוש, נוכחות בדף הראשון של התוצאות, ובתוצאות הגבוהות ביותר של דף זה, היא קריטית להגדלת מעגל הלקוחות שלכם. ממחקר שביצעה Smart Insights, סוכנות שיווק אמריקאית, האתר שנמצא במקום הראשון בדף התוצאות של גוגל מקבל 30% מכניסות הגולשים, זה שנמצא במקום השני מקבל 15% מהכניסות והמקום השלישי מקבל 10%.

בעזרת קידום אורגני, תוכלו להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל ולהישאר שם לאורך זמן. בניגוד לקידום ממומן בגוגל שבו אתם נמצאים במקום הראשון בתוצאות החיפוש בזמן קצוב ומשלמים על כל רגע שבו אתם נהנים מהמיקום הקבוע, קידום אורגני איכותי ומושקע יציב אתכם במיקום גבוה בצורה קבועה.

מעבר לכך, גולשים כבר יודעים לזהות מודעות ממומנות בגוגל ונוטים לבחור בתוצאות האורגניות, כלומר, האתרים שנמצאים באופן טבעי בדף התוצאות הראשון, ולא הגיעו לשם באמצעות תשלום על פרסומת.

איך עושים קידום אורגני?

הקידום האורגני הוא תחום רחב ומורכב, לא מדובר בתחום פשוט שניתן ללמוד בתוך שבועיים ממדריך ביוטיוב. בקידום אורגני צריך להטמיע מילות חיפוש פופולאריות בתוכן האתר, קידוד האתר בצורה אופטימלית, שיפור המהירות שבה האתר עולה, עיצוב ממשק המשתמש של האתר, דחיסת קבצים ותמונות שיאפשרו לאתר לעבוד בצורה חלקה וצעדים טכניים רבים כדי להניב תוצאות אמיתיות.

בשביל לקדם אורגנית כדאי להיעזר במקדם אתרים מקצועי שמכיר את תחום הקידום בגוגל על בוריו ויביא לאפקטיביות גבוה. קידום אורגני הוא תחום דינמי שמשתנה כל הזמן, ואתם רוצים שהמקדם האורגני של האתר שלכם יהיה תמיד עם האצבע על הדופק.

לסיכום, קידום אורגני איכותי יביא לכם לקוחות חדשים, ומועדון לקוחות אפקטיבי יגרום להם להפוך ללקוחות נאמנים שחוזרים פעם אחר פעם וקונים יותר – שילוב מנצח שכזה יעזור לכם להגדיל רווחים ולהצמיח את העסק שלכם.